Buna ziua tuturor!
Am participat cu toți la cursuri de formare despre care am crezut că ar fi putut fi mai bune și mai utile. Am participat, de asemenea, la cursuri care au fost atât de bune încât am simțit că nu a fost suficient cât am stat. Ce le diferențiază? De ce unii instructori sunt atât de buni la această artă? Ne așteptăm ca formatorii noștri să fie cei mai proeminenți experți din lume pe această temă? Probabil ca nu. Ei sunt, cu siguranță, experți în domeniile lor, dar ceea ce ii face mari antrenori, este metodologia lor de formare, entuziasmul pentru domeniu și dragostea de a preda. Pentru a instrui oamenii într-un anumit subiect trebuie să fii bun la două lucruri: domeniul în care predai și instruirea oamenilor.
Problema este că majoritatea formatorilor sunt buni specialiști dar nu sunt atât de buni la partea de formare. Probabil ei aplică la curs doar ceea ce gândesc despre formare și nu ceea ce trebuie. Formatorii au urmat școala și universitatea și au auzit multe prelegeri până au devenit experți în domeniu. Firește, ei au ajuns să creadă că modul în care au fost ei formați ca specialiști este calea de a învăța și pe alții. Odată ce devin experți în ceva și decid să înceapă pregătirea altora, mulți formatori tind să revină la aceleași metode utilizate de ei pentru a învăța. Aici începe problema.
Majoritatea formatorilor utilizează metode de predare folosite în școli și universități, metode pe care le-au urmat și le cunosc. Ei aplică apoi aceste metode în propriile cursuri de formare. Metodele folosite în școli sunt, în general, potrivite pentru o persoană mult mai tânără, care are nevoie de mult mai multe informații decât de analiză și de aplicare, deoarece nu știe prea multe despre nimic. Prin urmare, metodele de predare tind să fie într-o singură direcție, de la profesor către elev. Cu universitățile, scopul este de a învăța pe mulți oameni deodată. Tehnic vorbind este predarea la scară industrială și în general nu este adaptată nevoilor studenților. Învățământul universitar este orientat spre pregătirea studenților pentru a obține un loc de muncă într-o afacere sau în mediul academic.
Cursurile de formare profesională sunt diferite. Cursanții sunt deja calificați în unul sau chiar in mai multe domenii și caută să-și îmbunătățească sau să-și adauge mai multe abilități și competențe. Pentru cursanții adulți, aplicarea unei abilități este crucială. Spre deosebire de studenții universitari, participanții la cursurile de formare sunt mai conștienți de resursa timp decât de alte tipuri de resurse. Ei doresc ca după un curs să obțină rezultate care pot conduce la ceva tangibil, echivalat in bani sau alte oportunități. Ei vor ca aceste rezultate să dureze și vor să le aducă o schimbare. Din acest motiv, este esențial să tratăm formarea în mod diferit de educația preuniversitară și cea universitară.
Dacă doriți cursuri de formare profesională de calitate, Eurotraining Solution vă așteaptă!